Ofte stillede spørgsmål

1. Findes der et universelt miljømærke, som er gyldigt i hele Europa?

Desværre nej, du skal bruge et originalt lokalt miljømærke for hvert land. For eksempel er det tyske miljømærke ikke gyldigt i Frankrig.

2. Sælger I officielle miljømærker? Der er så mange svindlere på internettet.

De miljømærker, der sælges her, er officielle dokumenter, der er udstedt af en certificeret myndighed. Så du behøver ikke bekymre dig om, at de ikke er officielt anerkendte.

Det faktum, at vi har betjent over 150 000 tilfredse kunder, er et bevis på vores troværdighed.

3. Jeg leder efter et miljømærke i sidste øjeblik. Kan I hjælpe mig?

Vi tilbyder gratis levering i hele verden, klik her for at se leveringstider.

Mulighed for ekspreslevering

  • Tysk miljømærke
    De tyske miljømærker leveres normalt 1-2 arbejdsdage efter afsendelsen (vi sender de tyske miljømærker hver mandag og torsdag fra København).
    Vi tilbyder ekspreslevering til en adresse i Tyskland inden for 1-2 arbejdsdage.

  • Østrigske og tyske miljømærker
    Til de fleste europæiske lande tilbyder vi en ekspreslevering med UPS/DPD.

  • Fransk miljømærke
    Inden for 48 timer efter at du har gennemført og betalt din ordre, sender vi dig et elektronisk miljømærke med en QR-kode via e-mail. Dette er en officiel og fransk anerkendt midlertidig erstatning for miljømærket. Det trykte miljømærke vil senere blive leveret til din postkasse.

4. Jeg rejser til Tyskland i morgen, har du en løsning til mig?

Ja, vi får trykt miljømærkaten og sender den direkte til din adresse i Tyskland.

Levering i Tyskland tager 1-2 arbejdsdage. Miljømærkaten vil normalt blive leveret til din postkasse den næste arbejdsdag.

For at vi kan behandle din ordre så hurtigt som muligt, skal du kontakte os inden kl. 13.00 på hverdage.

5. Hvor lang tid tager det at modtage et miljømærke? Hvordan bliver miljømærkerne sendt?

Vi udsteder først miljømærker, når ordren er gennemført og betalt.

  • Tyske miljømærker sendes som Quickbrev fra København hver mandag og torsdag.
  • Østrigske badges afsendes inden for 5 arbejdsdage. De sendes med A-post fra Tyskland.
  • Franske badges sendes med A-post fra Frankrig, normalt inden for 14 arbejdsdage, efter at du har modtaget en afsendelsesmail fra os. I mellemtiden kan du rejse med et elektronisk miljømærke, som vil blive sendt til dig via e-mail inden for 48 timer.
  • Vi tilbyder gratis levering i hele verden. Til de fleste europæiske lande tilbyder vi ekspreslevering.

For mere information om levering, klik her.

6. Hvad sker der, hvis mit miljømærke ikke bliver leveret?

Vi garanterer levering af hvert miljømærke.
Du vil modtage en e-mail fra os i det øjeblik, miljømærkaten er afsendt. Hvis miljømærkaten ikke er leveret inden for 10 arbejdsdage, bedes du kontakte os med det samme.
Vi vil arbejde sammen med dig for at løse situationen til din tilfredshed.

For mere information om levering, klik her.

7. Hvor kan jeg finde information om min ordre?

I hver e-mail fra os finder du en grøn knap, der linker til en side, hvor du kan følge den aktuelle status for din ordre, uploade køretøjsdokumenter, downloade en faktura, kontrollere leveringsadressen, se en scanning af det udstedte miljømærke osv. Siden fungerer som et generelt overblik over din ordre.

Vi giver dig også besked via e-mail om eventuelle ændringer i din ordre.

8. Jeg har modtaget et “tomt miljømærke” i min kuvert, hvad er det?

Hvis du har bestilt et fransk miljømærke inklusive den selvklæbende folie, vil du modtage to separate breve. Du kan modtage den selvklæbende folie først og derefter brevet med miljømærket.

9. Hvad er gyldigheden af miljømærket?

Den udstedte miljømærkat er gyldig i en ubegrænset periode, og når den først er købt, vil den holde i hele køretøjets levetid.

10. Jeg har købt et køretøj og har fået en ny nummerplade. Skal jeg have en ny miljømærkat?

Ja, hvis du får en ny nummerplade, skal du have en ny miljømærkat. Hver miljømærkat bærer køretøjets registreringsnummer og kan ikke ændres.

Du kan bestille en ny miljømærkat her.

11. Miljømærkaten blev ødelagt, da jeg udskiftede min forrude, vil du give mig en ny?

Ja, hvis det originale miljømærke blev bestilt hos os, genudsteder vi det gerne til dig med en særlig rabat. Kontakt os venligst via e-mail: [email protected]

12. Skal jeg have en IGL-miljømærkat til min bil i Østrig?

I Østrig er det kun køretøjer i kategori N, dvs. hovedsageligt firmabiler og lastbiler, der skal have en miljømærkat.
M1-biler, M2+M3-busser, L-motorcykler og andre er i øjeblikket ikke omfattet af den østrigske miljømærkat.

13. Skal min autocamper (f.eks. campingvogn) også have en miljømærkat?

Ja, hvis det er en autocamper med egen motor, skal den have et miljømærke. På den anden side behøver bugserede campingvogne, der ikke har deres egen motor, ikke en miljømærkat. Du kan finde køretøjskategorien på din bils registreringsattest.

14. Hvor kan jeg finde alle de oplysninger, jeg skal bruge for at udfylde bestillingsformularen?

Du kan finde alt på dit køretøjs registreringsdokument. Husk at uploade det sammen med din bestilling. Vi har kun brug for et foto eller en scanning af det. Du kan skjule de personlige oplysninger – vi behøver ikke at se dem. Hvorfor har vi brug for registreringsdokumenter?

15. Kan jeg annullere min bestilling?

Du kan til enhver tid annullere din ordre og få pengene tilbage, indtil dit miljømærke er lavet.
Miljømærkater er specialfremstillede produkter. Hver miljømærkat er trykt med en nummerplade i henhold til de dokumenter, du sender os. Af denne grund kan et miljømærke, der først er udstedt, ikke bruges på et andet køretøj. Når vi har produceret et miljømærke, kan du ikke annullere eller returnere din ordre.

Se vores vilkår og betingelser for mere information.

16. Jeg vil gerne bestille miljømærker til min virksomheds flåde. Kan jeg lave en stor ordre?

Ja, kontakt os venligst på [email protected]. Angiv venligst antallet af køretøjer, som du ønsker et miljømærke til, og send os et foto eller scan køretøjets registreringsdokumenter. Vi udsteder en proformafaktura for din ordre.

17. Er oplysningerne på jeres hjemmeside opdaterede?

Ja, vi holder alle oplysninger opdaterede og overvåger den aktuelle status for dig.

Hvad vores kunder siger